zaterdag 12 november 2011

De dag van....

Deze week waren er weer speciale dagen, zo was er donderdag de dag van de mantelzorg, vrijdag sint maarten, vandaag de dag dat de Sint aan kwam en morgen hebben we de dag dat Quint een weekje uit logeren gaat. En dan komt maandag en ga ik alles doen wat ik al een tijd niet heb kunnen doen. Nou zal het gelijk maar vertellen, dat komt er niet van, weet ik nu al. Ben al weer behoorlijk volgepland en dat benauwd ook gelijk, hou er in mijn achterhoofd rekening mee dat maandag beddag wordt zoals zoveel vaker voor is gekomen wanneer Quint, de zorg, de aandacht weg is. En dan zo tegendraads omdat de werkelijkheid totaal anders is zoals je kon zien op het filmpje van gisteren, liep ik vanochtend op de uitvaartbeurs. Ga wel vaker naar zoiets heen, t geeft me rust om er te komen, na te denken, wat wil ik niet, wat vind ik mooi, voor mezelf, voor Quint. Velen zullen er niet aan willen denken maar het heeft me altijd gefascineerd en na Quints geboorte heb ik vele malen op papier gezet hoe ik zijn uitvaart wilde, hoe ouder hij wordt hoe minder ik daar wel over nadenk maar blijf wel alert op nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden. Zo ook vandaag, het doet me dan zo goed om er met een buitenstaander over te praten, dat het rust geeft omdat je weet wat je wilt en dat laat ik dan los, geeft een goed gevoel.
Zo tegenstrijdig 's middags met Quint naar de intocht van de Sint gegaan. Een lekker zonnetje scheen aan de Vecht maar meneer vond het niks, het duurde hem te lang en jengelde behoorlijk.Toen de Sint op een kameel stapte en onder begeleiding van andere circusdieren ( lang verhaal wat er in Ommen is gebeurt maar kijk voor de filmpjes op http://www.ommenleeft.nl/) en de zwarte pieten met muziek pieten erbij langs kwamen en hem een zakje pepernoten gaven vond hij het helemaal leuk. Het is jammer dat hij ze niet kan eten maar zijn zussen hebben daar geen moeite mee en vonden het daarom ook helemaal niet erg om met ons mee te gaan i.p.v. met vriendinnen, want tja Quint krijgt toch wel aandacht en snoep!!
Snoep hadden de dames al heel veel opgehaald gisteren met St Maarten, 2 grote (ahum) tupperware bakken vol was het resultaat na 2 uur rondlopen in een paar straten hier in de buurt. Quint wilde ik ook zo graag een lampion laten vast houden, ik liet hem een leuke dino lampion zien maar voordat ik er erg in had scheurde hij hem kapot en liet de ogen van de dino niet meer los, de rest was naar de dinostijnen. Quint kreeg dus geen snoep, wat zijn zussen dan konden opeten maar ja zingen kan hij niet dus of hij überhaupt wat gekregen had????

1 opmerking:

Anoniem zei

natuurlijk had hij iets gekregen. Wie kan zo een kanjer nou overslaan?
jammer dat ik niet in Ommen woon anders hadden er 3 zakjes snoep klaargestaan voor jullie 3 kanjers
Heel veel liefs
Anne