zondag 1 april 2012

1 april van vrolijk naar ziek

Het is vol hier in huis, overal staan wasmanden en lijstjes circuleren her en der. Zo vlak voor een opname ben ik druk met van alles, huis poetsen, wassen, strijken, medicijnen bestellen, beademing en voedingsspullen regelen en de rest van een normaal huishouden natuurlijk. Maar op slag veranderde dat vanmiddag. Was ons Quint vanochtend nog het vrolijke prinsje, na het badderen kakte hij helemaal in. Trok wit weg, werd snotterig en even dacht ik wat epilepsie te zien maar weet het niet zeker. Had nog wel even zijn doorkomende tanden gefotografeerd in bad, ontspannen lag hij en genoot van het warme water. Ziet er niet veelbelovend uit maar wie weet trekt het nog recht. En anders misschien een orthodontist op ons lijstje van disciplines erbij. In de loop van de middag kreeg hij steeds minder praatjes en wilde niet veel behalve een beetje hangen op de vloer voor de tv tegen je aan. Ylva was een gewillig slachtoffer. Ik moest nog even bij mijn ouders wat regelen en bleef een uurtje weg. Thuisgekomen bleek Quint behoorlijk gespuugd te hebben en daarna op de vloer tegen Ylva aan een dutje te doen. Hij lag in schone kleren en begon al vrij vlot weer onrustig te worden.
 Even in de box gelegd, verschoond, getempt 38.0 dus prima voor hem. bleef lekker liggen en zo ineens weer spugen, hele golven, hij werd er naar van en wij ook. Lekker op schoot dan maar en meneer tufte zo weer weg, 3 kwartier later heb ik hem maar in de box gelegd met een dekentje over, bleef heel stil liggen en liet alles maar gewoon gebeuren.

Later vanavond heeft hij niet meer gespuugd, de inloopsnelheid van de voeding wel naar beneden gedaan en zo voor de nacht maar een paracetamolletje lijkt me. Temp steeg iets naar 38.3 maar daar word ik niet naar van. Wel dat hij het niet fijn vind als je aan zijn buik komt, lijkt ook wat ontstoken bij zijn PEG-insteek en dat zit natuurlijk dicht bij zijn breuk/bult.
Echt verkouden wil ik Quint niet noemen maar toch alarmeerde hij vanavond een aantal keren onder de 85 so2 en zag hem blijven hangen op 92 terwijl hij voorover lag in zijn bed als een lief klein muisje. Nu maar hopen dat hij morgen fit en vrolijk uit bed komt en naar de Elzenhoek heen kan. Wij hebben namelijk de moeilijke taak om morgen officieel zaken in te leveren die manlief na 14 jaar hard werken met hart en ziel bij het bedrijf PIEP, gebruikte. Waarom? Wij weten het nog steeds niet maar we weten wel dat de rechter er door heen prikte en de papa van Quint met opgeheven hoofd op straat staat.

1 opmerking:

De Beukertjes zei

Hoop dat het snel weer beter gaat met Quint zodat de opname toch door kan gaan. En natuurlijk hoop ik dat alles bij dat *** bedrijf ook gelukt is. In elk geval fijn dat de rechter er doorheen heeft geprikt, dat geeft dan toch een beetje een 'tevreden' gevoel. Hoop ook dat Ard snel weer iets anders vindt (of misschien al heeft gevonden, ik weet het niet meer). Beterschap voor jou en Quint en sterkte